• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מנהלת חטיבת בתי החולים הממשלתיים: "תכנית הדגל לקיצור תורים נכשלה, בתי החולים הפרטיים גורפים את השמנת"

ד"ר אורלי ויינשטיין מציעה לחייב את הקופות להפנות מכסות מינימום של ניתוחים למערכת הציבורית ולשנות הגדרתם של בתי החולים הפרטיים

חדר ניתוח. צילום: אילוסטרציה

מנהלת חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, ד"ר אורלי ויינשטיין, טוענת במכתב שהועבר לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולמנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב כי התכנית לקיצור תורים שהוגדרה כ"תכנית הדגל של המשרד" והחלה ב־2017 נכשלה למעשה ומסכנת את בתי החולים הציבוריים ואת הרפואה הציבורית בכלל. על כך דיווח אתמול (ג') כתב "כלכליסט" אדריאן פילוט.

בדיווח נמסר כי ד"ר ויינשטיין כותבת, בין השאר, במכתבה שהועבר למנכ"ל וסגן השר בשבוע שעבר: "התכנית איננה מממשת את מטרתה — קיצור זמני ההמתנה לתורים בבתי החולים הממשלתיים, מלבד שינויים שבשוליים, וכל זאת למרות השקעה משמעותית של מאות מיליוני שקלים בה".

לפי נתוני משרד הבריאות, תקציב התכנית לקיצור התורים עמד על כ־800 מיליון שקל ב־2018 ועל 650 מיליון שקל ב־2017. מעשית, בעקבות התכנית יותר ניתוחים ממומנים בעצם על ידי קופות החולים ולא מכיסם הפרטי של החולים, "אך מימוש התכנית בבתי החולים הממשלתיים זניח", כתבה ד"ר ויינשטיין.

לדיווח בכלכליסט לחצו כאן

נושאים קשורים:  ד"ר אורלי ויינשטיין,  התכנית לקיצור,  חדשות,  בתי חולים פרטיים
תגובות
23.01.2019, 19:12

ברור., אף רופא שהוכשר ל20 שנה כדי להיות רופא ירצה לקצר תור על חשבון הכיס שלו.. אפשר להבין.!

אנונימי/ת
23.01.2019, 19:18

אני מקווה שיאפשרו לד"ר ויינשטיין להמשיך לעבוד במשרד הבריאות למרות ש"גילתה ברבים" את חוסר המקצועיות של מנהלי המשרד.
בואו לא נתפלא עם מנכ"ל משרד הבריאות הנוכחי יעבור לעבוד המערכת של מכבי או "אסותא" עם פרישתו

הכשלון הוא של ליצמן וכחלון. תחת "הנהגתם", הרפואה הציבורית מידרדרת מדחי אל דחי. הכתבות המזעזעות שהופיעו בחדשים האחרונים על מצב הרפואה הם קצה הקרחון. למרות אנשי מקצוע מעולים , אחיות ואחים רופאות ורופאים עם יכולות ומוטיבציה גבוהים, מערכת הבריאות כולה שוקעת לבינוניות ומטה. כל הרופאים בבתי החולים הציבוריים מעידים בכאב על כשלים מהותיים ארגוניים ותקציביים שהפכו את בתי החולים לבן החורג של המשרדים הרלבנטיים. אין פלא שהישראלים רצים לביטוחים פרטיים ורפואה פרטית.

23.01.2019, 19:27

מדוע שמטופל ירצה להגיע לבית חולים ציבורי פרט לאשפוז במחלקה פנימית בעל כורחו?
למטופל בקופה יש היום רופא מנתח פרטי דרך הקופה שינתח אותו באסותא, ייתן לו יחס הולם, לא יעביר אותו מסכת בירוקרטיה, לא מיליון רופאים שיבדקו אותו, יודע מי ינתח אותו ומי יטפל בו. ישהה בתנאים של בית מלון עם תודעת שירות גבוהה, לא יוציא שקל מכיסו על השתת9ות עצמית. במקרה הגרוע יוציא מכיסו כמה שקלים על חדר פרטי מול הים במקום להיות עם מישהו נוסף בחדר.
יש תנאים כאלו בציבורי?
הרפורמה היתה פרוייקט שבעיקר עזר לפגוע במעמד הרפואה הפרטית ולשחוק את שכר המנתחים. הכל היה ידוע מראש וצפוי ורק הגדיל את קופות בתי החולים הפרטיים.
יש לי חדשות נוספות- כל הנארא אסותא hmc ושות' ימשיכו לעלות ולהוביל. כולם ראומורוצים לפתוח בתי חולים פרטיים. יש צמא רב לטיפול ראוי.
מן הצד החלום הוא שיתחילו לתת מענה לרפואה דחופה. החלום הוא שיהיו מחלקות פנימיות בסטנדרט של אסותא. אני מוכנה לשלם.

אנונימי/ת
28.01.2019, 08:21

מסכים מילה במילה

אנונימי/ת
23.01.2019, 19:29

אין מה לעשות
חבורה של "חכמים" שטועים וטועים וטועים וטועים....ואנחנו משלמים ומשלמים ומשלמים. כי כדי לעשות משהו רציני לפני שזורקים כסף צריך להשקיע עבודה רצינית ומחשבה ולבדוק את השטח.
אבל אצלנו זה מערב פרוע כולם שולפים ויורים ואז......אבוי טעות טועים טעינו. אבל 800 מיליון שח אבדו. אוי ואבוי...מה יהיה.
נמשיך לטעות הבאה .... גם כך הציבור כלכך מטומטם אז הציבור ישלם.
על כך אמרו חכמים
סוף מעשה במחשבה תחילה.
איפה המחשבה איפה ?

אנונימי/ת
23.01.2019, 19:37

בוקר טוב אליהו

אנונימי/ת
23.01.2019, 21:42

המדיניות הנוכחית כרתה בור עמוק במערכת הציבורית. אין פלא שקופות החולים העדיפו להפנות כספים אלה למוסדות הרווחיים שלה (אסותא והרצליה מדיקל למשל). כך הרווח נשאר רווח ולא הולך לכסות את גרעונות ביה״ח הציבורי

24.01.2019, 12:22

על זה כבר נאמר: מי שלא יודע לרקוד טוען שהרצפה עקומה....

צריכה להיות עדיפות לבני 75 ומעלה לביצוע ניתוחים אלקטיביים בגלל הצורך ביותר עבודת צוות הכוללת יותר מומחים ממספר מקצועות לחולים אלו. המומחים נמצאים בבתי החולים הציבוריים. ויודעים לעבוד בצוות.

אנונימי/ת
26.01.2019, 10:16

מטרת התכנית הייתה צריכה להיות קיצור זמן המתנה של הציבור לניתוחים מבלי שיהיה צורך להכניס יד לכיסו של הציבור. מטרה זו הושגה ועל כך יש מקום לברך.

אנונימי/ת
27.01.2019, 11:57

התוכנית מעולם לא נועדה לקצר תורים, זה בלוף שליצמן, מנהלי בתי החולים והר"י מכרו לציבור. האמת הייתה שזה היה פשוט פיצוי כספי על מספר הגבלות לא משמעותיות שהוטלו על הרפואה הפרטית,.