חדשות

בשבוע הבא: כנס הר"י בו יוצג חזונם של האיגודים המדעיים לעשורים הבאים

בכנס ידברו עשרות יושבי הראש של האיגודים והחברות הפועלים במסגרת הר"י, במהלך שלושה ימים בהם ישולבו הרצאות ודיונים בנושא עתיד הרפואה בישראל; ראשי הר"י יציגו את חזון פעילות הארגון ב-2030, ואת הכנס תלווה תערוכה שתציג טכנולוגיות רפואיות מובילות

מפגש מדעי

ההסתדרות הרפואית בישראל בשיתוף מפעל חברות החוץ שלה (מח"ח) יקיימו בשבוע הבא את כנס יושבי הראש של האיגודים הפועלים במסגרת הר"י, במסגרתו יוצגו ""חזונות האיגודים המדעיים לעשורים הבאים". הכנס ייערך בחיפה, מה-5 במאי ועד ה-7 במאי.

בנוסף לתוכנית המדעית של הכנס הודיעו המארגנים, כי רופאים שיירשמו מראש יוכלו להגיע בתחילת האירוע כדי לקבל יעוץ פרטני ראשוני בנושאי פנסיה וביטוח, מיסוי ויחסי עבודה.

תכנית הכנס כוללת הצגת היבטים אתיים בנושאי גנטיקה רפואית, שימוש בבדיקות ספציפיות לסרטן, לצד הרצאה ודיון בשאלה כיצד תיראה הר"י ב-2030, תכנון מערכת הבריאות בישראל לעשור הקרוב וגם דיון בתופעת השיימינג ברשתות החברתיות, הכשרת הרופא העתידי וסוגיית מדידת האיכות ברפואה.

יושבי ראש של עשרות האיגודים והחברות המקצועיים הפועלים במסגרת הר"י יעלו במהלך שלושה ימי הכנס כדי להציג בקצרה את החזון לאיגוד שאותו הם מובילים. ההרצאה הראשונה בסדרה תיערך ביום חמישי ב-14:00 בצהריים (פרופ' איתן לוננפלד, יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגיניקולוגיה) וההרצאה האחרונה תינתן ביום שבת ב-13:00 (ד"ר האני באחוס, יו"ר החברה הישראלית לטראומה).

בין הרצאות יושבי הראש, שובצו דיונים והרצאות בכמה נושאים העמודים בראש סדר היום של הרופאים בישראל. בין השאר, פרופ' קובי גלזר יעסוק בשאלה האם חוק ביטוח בריאות ממלכתי מיצה את עצמו; ד"ר יצחק זיו-נר יציג טכנולוגיות מתקדמות בשיקום; גב' אורנה היילינגר תעסוק בתופעת השיימינג ("ביוש") ברשתות החברתיות; ד"ר עזרא יחיאל ידבר על "כאב בטן בשנת 2020" ועוד.

יו"ר הר"י, ד"ר ליאוניד אידלמן, יעסוק בהרצאתו ב"הר"י ב-2030 - חזון ומציאות"; אחריו תדבר מזכ"לית הר"י, עו"ד לאה ופנר, בנושא "תכנון מערכת הבריאות לעשור הקרוב".  פרופ' יורם שפירא ופרופ' גידי פרת ירצו על "הכשרת הרופא העתידי", מטעם המועצה המדעית של הר"י. ביום שבת יחתום את הכנס פאנל יושבי ראש בנושא "מנהיגות ומקצוענות במדידת איכות: מקומם של האיגודים המדעיים". את הפאנל ינחה פרופ' רן בליצר.

את הכנס תלווה תערוכה בנושא "טכנולוגיות המחר" ברפואה, בדגש על הצפי לשימוש בהן בישראל. חמישה נושאים טכנולוגיים בולטים יעמדו במרכז הדיונים:

  • מציאות מדומה (Virtual Reality), שאותה תדגים של חברת Satera העוסקת במתן פתרונות תוכן מתקדמים לעולמות המציאות המדומה, כמו צפייה ב-360 בזירת חדר הניתוח או באיברים.
  • ההדפסה התלת ממדית בשירות הרפואה - מיצג המשלב מדפסת ודוגמאות הדפסה. המותגים מאחורי המיצג: STRASTASYS, יצרן פתרונות ההדפסה הגדול בעולם, וכן SU-PAD, נציגת סטראטסיס בישראל ו-Synergy3Dmed - מרכז שירותי תכנון וייצור מודלים ואביזרים רפואיים בהדפסת תלת ממד, המתמחים בפיתוח כלים רפואיים ועזרי ניתוח מותאמים אישית, ובייצור מודלים אנטומיים המבוססים על צילומי CT ו-MRI.
  • מערכת המחשב של IBM "ווטסון", המבוססת על בינה מלאכותית, והמיועדת להשיב על שאלות בשפה טבעית. רופאים צפויים להיעזר בשירות המערכת על מנת לסרוק מידע רפואי רב, ולתת הצעות לטיפולים שונים, מסווגים לפי רמות שונות של ודאות
  • רפואה דיגיטלית: חברת המעבדות הקטנות של סמסונג, EarlySense, תציג מערכת המנטרת מדדים בגוף האדם באמצעות חיישן המותקן מתחת למיטה. כך, בלי להתקין מכשור על גבי הגוף, ניתן לקבל מידע בנוגע לנשימות ולקצב הלב של המטופל.
  • MON4T - מערכת לבדיקה עצמית של תפקוד המוח. המערכת מיועדת לשפר את בריאותם ואת בטיחותם של חולים הסובלים מהפרעות נוירולוגיות. לאחר ניתוח נוירולוגי יש צורך במעקב קבוע, אך במצב הנוכחי נעשות בדיקות אקראיות במרווחי זמן גדולים, ואין מענה לחשש מפני החמרה פתאומית במצב החולה. לכך נמצא עתה פתרון טכנולוגי.

התכנית המלאה של הכנס

נושאים קשורים:  חדשות,  הר"י,  מח"ח,  מפעל חברות החוץ,  איגודים מדעיים,  חברות,  יו"ר הר"י,  כנס,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות
04.05.2016, 11:39

לדעתי, בתחום הפרעת קשב היה כדאי להדגיש :
א: אבחנה מבדלת
ב. ריכוז מקרה
ג. הסמכת רופאים לאבחון וטיפול
ד. חובת עדכון תקופתי
ה. החלום שלי: קו חם בשיתוף אנשי מקצוע מכל התחומים המתאימים ובהשגחה מקצועית.
בהצלחה בכנס!