חדשות

ד"ר מיכאל לביא, ממייסדי בית החולים "ברזילי", הלך לעולמו בגיל 102

ד"ר לביא היה מנהלו הראשון של בית החולים באשקלון, וניהל אותו עד שנת 1980; ב-2010 קיבל את אות יקיר אשקלון ולפני כשנתיים חגג לו בית החולים את יום ההולדת ה-100.

ד"ר מיכאל לביא, באירוע לציון יום הולדתו ה-100 שנערך ב"ברזילי" לפני כשנתיים (צילום: "ברזילי")

ד"ר מיכאל לביא, ממייסדי המרכז הרפואי "ברזילי" באשקלון ומנהלו הראשון של בית החולים, הלך לעולמו בתחילת השבוע. בן 102 היה במותו.

ד"ר לביא, ניצול שואה, נולד ב-1913 בצ'כוסלובקיה. הוא לחם במסגרת הבריגדה, למד לימודי רפואה בצ'כיה ובצבא הרוסי ובשנת 1949 עלה לישראל עם אשתו ובתו נעמי. הוא התגייס כרופא צבאי לחיל האוויר ושירת כקצין רפואה חיילי בדרגת סגן אלוף.

ד"ר מיכאל לביא, באירוע לציון יום הולדתו ה-100 שנערך ב"ברזילי" ב-2010 (צילום: "ברזילי")

מימין: מנה"ל "ברזילי" כיום, ד"ר חזי לוי, ומנהל "ברזילי" בעבר, ד"ר מיכאל לביא, באירוע לציון יום הולדתו ה-100 שנערך בבית החולים ב-2010 (צילום: "ברזילי")

"עובדי המרכז הרפואי, לדורותיהם, מרכינים את ראשם ומוקירים את זכרו של ד"ר לביא שהיה אהוד על כולם והיווה דוגמא לרבים בעולם הרפואה"

ד"ר לביא נענה לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות דאז, והקים בשנת 1961 את ביה"ח ברזילי באשקלון, יחד עם צוות מצומצם של רופאים, אחיות ובעלי מקצועות נוספים. הוא מונה למנהלו הראשון, קידם אותו וגם טיפח דורות של רופאים.

בין השאר דאג באותה תקופה חלוצית לשיכון רופאי בית החולים החדש בבתים שנבנו בשכונת אפרידר. ד"ר לביא ניהל את המרכז הרפואי ברזילי עד דצמבר 1980, ועיצב את תפיסת העולם לפיה יחידת הבריאות חייבת להיות יחידה משולבת המעניקה שירותי בריאות קהילתיים לצד אשפוז.

ד"ר לביא הנהיג כמה שיטות עבודה חדשניות, למשל: פתיחת בית החולים למבקרים, ושיטת הביות (ROOMING IN), מתוך הבנה לחשיבות השהייה של הורים עם ילדיהם המאושפזים. כן הניח יסודות לבניין הלוגיסטי של בית החולים, מתוך הכרה שכלל הציוד הנדרש למחלקות השונות בכלל זה כביסה, ציוד משקי, רפואי וכדומה ינוהל תחת גורם מרכזי אחד.

"תפיסת עולמי לגבי בריאות הציבור אמרה לא אחת, שמחלה ובריאות הן שני פנים לאותה המטבע. לכן, יש לכוון לחינוך לבריאות ופעולות מניעה תואמות לאוכלוסיות השונות עוד במסגרת הקהילה ומוסדותיה. את כל מה שלמדתי, כל מה שידעתי, כל הניסיון שצברתי, כל מה שהרגשתי וחשבתי שנכון לעשות – נתתי לבית החולים", אמר בעבר.

ב-2010 קיבל את אות יקיר אשקלון ולפני כשנתיים חגג לו בית החולים את יום ההולדת ה-100. לאירוע הגיעו חבריו הרבים מפרקים שונים בחייו ובחיי בית החולים, ואנשי צוות המכהנים כעת.

בהודעת האבל שפרסם בית החולים נאמר, כי "עובדי המרכז הרפואי, לדורותיהם, מרכינים את ראשם ומוקירים את זכרו של ד"ר לביא שהיה אהוד על כולם והיווה דוגמא לרבים בעולם הרפואה".

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר מיכאל לביא,  המרכז הרפואי "ברזילי"
תגובות